Kvalitní koberec najde doma uplatnění v jakékoliv době

Kvalitní koberec najde doma uplatnění v jakékoliv době

Samozřejmě, že jde jen o odhad, nicméně pokud by se dělala mezi Čechy anketa, který typ podloží doma preferují, pravděpodobně by vyhrála plovoucí podlaha. Jedná se o relativně levné řešení, které je nejen efektivní, ale může vypadat i docela dobře. Hodně záleží na tom, kdo podlahu dělal a jaké byly použité materiály.

Z domácnosti kvůli tomu však začaly mizet koberce, což je na jednu stranu dobře, na druhou škoda. Minimálně v obývacím pokoji by měl mít nějakou formu koberce snad každý.

Klady i zápory koberců

Koberce se nejen u nás používaly v domácnostech prakticky celé dvacáté století, a i když nejsou ani zdaleka vyhynulým druhem, vyskytují se již mnohem méně.

Na vině však není pouze nástup nových podloží, ale také stále častější výskyt alergií mezi obyvateli. Hlavně se rozmohla přecitlivělost na roztoče, kteří se mimo jiné usídlují i v kobercích. Ty se navíc špatně čistí, takže ani důkladné vysátí není zárukou likvidace kolonie roztočů.

Dobrý koberec moderní i klasický má ovšem stále více předností než negativ. Hlavně kvalitní modely mohou vypadat skutečně k světu a fungovat i jako další dekorativní složka pokoje. Po tepichu se také mnohem lépe chodí, a to i bos. Je totiž měkký a hřeje. Hlavně v zimních měsících je posledně zmíněná vlastnost velmi ceněná.

Hodně pochopitelně záleží i na typu koberce. Kancelářský model za pár stovek samozřejmě nebude mít stejné vlastnosti jako kupříkladu perský koberec. Ten naopak patří k tomu nejlepšímu, co se v tomto segmentu dá vůbec sehnat.

Krásná ruční práce

Perský koberec je mezi tepichy něco jako Rolls Royce mezi auty. Vždy se jedná o ručně vyrobený originál, který dokáže zaujmout nejen svými mimořádnými vizuálními vlastnostmi, ale rovněž také kvalitní zpracováním.

K výrobě se nepoužívají žádné umělé materiály, ale suroviny, jako jsou vlna, bavlna či hedvábí. I díky tomu se cena jednoho kousku může vyšplhat i na několik stovek tisíc korun. Za tyto peníze však zákazník získá jedinečnost, co vydrží několik generací.